Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
RTL-SDR a jeho aplikace ve výuce bezdrátových komunikací
Dubina, Tomáš ; Polák, Ladislav (oponent) ; Miloš, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím donglu RTL-SDR ve výuce bezdrátových komunikací. První část pojednává o funkci SDR a popisuje vlastnosti RTL-SDR. Druhá část se věnuje komunikačnímu řetězci a digitálním modulacím. V poslední části je popsán vytvořený matematický model komunikačního systému a koncepce laboratorních úloh. V příloze je uvedena jedna demonstrační úloha vhodná pro výuku, včetně řešení.
Návrh nových laboratorních úloh s gigabitovou pasivní optickou sítí
Chlápek, Jan ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Horváth, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh laboratorních úloh na problematiku gigabitových pasivních optických sítí (PON). V teoretickém rozboru je prostor věnován seznámením s obecnou problematikou PON, a dále s rozborem jednotlivých PON standardů. Pozornost je, kromě standardů GPON, XG-PON a EPON, věnována také problematice bezpečnosti v PON. Úkolem praktické části práce je návrh čtyř laboratorních úloh. Dvě úlohy jsou zaměřeny na konfiguraci sítě GPON a XG-PON pomocí příkladových příkazů v konzolovém prostředí. Ve třetí úloze je cílem studentů zapojit a nakonfigurovat síť EPON pomocí webového konfiguračního prostředí. Čtvrtá úloha je navržena na realizaci DoS útoku na plně funkční laboratorní síť GPON. Cílem úlohy je zarušit pomocí laserového vysílání komunikaci ve vzestupném směru komunikace a způsobit desynchronizaci mezi aktivními prvky sítě.
Measurement in Electrical Engineering – Digital Learning Materials
Ondráčková, Michaela ; Langerová, Petra (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to present theoretical background for creating Digital Learning Materials for subject “Measurement in Electrical Engineering”. The work focuses on the concept of digital learning materials and on the design methodology of digital learning materials. The thesis describes the learning requirements of the subject (“Measurement in Electrical Engineering”), necessary theoretical basis for creating didactic text and design requirements. Additionally, this bachelor thesis presents two designs of digital learning material, presentation and worksheet.
Commented Translation: Measurements in Electrotechnics and Audiotechnics
Šustrová, Pavlína ; Krhutová, Milena (oponent) ; Kotásek, Miroslav (vedoucí práce)
The concern of this thesis is a commented translation of an instructional text used in university courses Measurement in Electrical Engineering and Measurement in Audio Engineering. The translation was created for the use of future foreign students attending said courses. The commentary puts forth the reasoning behind the motivation to carry out the translation, views and theories applied during the translation process, encountered issues and their individual solutions, including specific examples, as well as a brief linguistic study of the text. In addition to the translation, this thesis describes the concept of glossaries that would accompany each set of instructions in the text. The final product of the translation is ready to be assessed to be an official study material.
Tvorba učebního textu pro cvičení z potravinářské mikrobiologie
Hamerský, Stanislav ; Voběrková, Stanislava (oponent) ; Omelková, Jiřina (vedoucí práce)
Práce obsahuje učební text – návody pro laboratorní cvičení z mikrobiologie, určený studentům středních odborných škol s potravinářským zaměřením. Ověření funkčnosti a didaktické vhodnosti jednotlivých úloh proběhlo v rámci výuky studentů Střední průmyslové školy chemické v Brně.
Měření korozní odolnosti materiálu
ŠVARCOVÁ, Denisa
Cílem bakalářské práce je přiblížení pojmu koroze žákům druhého stupně základní školy. V teoretické části je shrnutí pojmu koroze, druhy koroze a ochrana proti korozi. V praktické části je provedeno měření korozní odolnosti martenzitické oceli v závislosti na teplotě a času. Didaktická část se skládá z laboratorního cvičení, kde si žáci vyzkouší sami provést měření korozní odolnosti materiálu v různých prostředích, a z pracovního listu, který slouží k zopakování a ucelení pojmu koroze.
Distanční praktická výuka a učení
Zdobinská, Helena ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Jedličková, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce mapuje výuku praktických přírodovědných aktivit během vynuceného distančního vzdělávání v období pandemie covid-19. V teoretické části distanční výuku definuji a zabývám se jejími charakteristikami, ke kterým například patří chybějící fyzický kontakt, využití komunikačních platforem, synchronní a asynchronní způsob výuky, určitá nutnost samostatnosti a potřebná úroveň digitální kompetence. K získání dat byly sestaveny anonymní dotazníky pro žáky a jejich učitele přírodovědných předmětů (přírodopisu či biologie, chemie, fyziky). Otázky byly otevřené, uzavřené s výběrem možností nebo hodnot na škále. Výzkumný vzorek se skládal z 543 žáků a 24 učitelů ze základních škol a gymnázií v Praze a Středočeském kraji. Odpovědi jsem rozřadila do kategorií a spočítala četnosti. U škálových odpovědí byl zjištěn průměr, medián, minimální a maximální hodnota. Pro otestování nezávislosti mezi odpověďmi na vybrané otázky jsem použila Pearsonův chí kvadrát test nezávislosti. Ukázalo se, že učitelé při distanční výuce zadávali méně praktických aktivit, jako jsou pokusy, pozorování a tvorba, než bylo pro ně běžné při prezenční výuce. Naopak větší pozornost dostala práce s textem. Ze sledovaných metod byla podle žáků nejvhodnější tvorba. Většina učitelů vedla hodiny kombinací synchronního i...
Role pokusů ve výuce na waldorfském lyceu ve srovnání s "běžným" gymnáziem v ČR
Studničková, Zuzana ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
3 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá rolí experimentu ve výuce chemie na waldorfských školách a rámcově porovnává přístup k realizaci experimentů a jejich začlenění do výuky na waldorfských školách a vybraných gymnáziích v ČR. Práce se v první části zaměřuje na popis specifik waldorfské školy. V druhé části jsou uvedeny výsledky rámcového orientačního dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na četnost a způsoby využití experimentu při výuce chemie na vybraných gymnáziích v ČR, přičemž výsledky tohoto orientačního šetření a návštěvy laboratorních cvičení na jednom gymnáziu jsou konfrontovány a diskutovány v kontrastu s výsledky hospitací zaměřených na sledování role a využití experimentu na waldorfských školách, Waldorfském lyceu v Praze a Základní a Střední škole waldorfské v Semilech. Dále jsou porovnány přístupy k experimentům a shrnuty přínosy i nevýhody pojetí experimentální činnosti a její využití ve výuce na výše uvedených školách. Celkově lze konstatovat, že na waldorfských školách jsou experimenty nedílnou součástí každé hodiny chemie a jsou pro výuku chemie nepostradatelné. Téměř ovšem chybí laboratorní cvičení. Množství probrané látky je také menší než v případě gymnázií v práci sledovaných. Na sledovaných gymnáziích jsou naopak méně běžné demonstrační experimenty a často také experimenty...
Rostlinné alkaloidy - začlenění učiva do tématického okruhu Biologie rostlin na víceletých gymnáziích
Větrovská, Eva ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Odcházelová, Tereza (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na začlenění učiva rostlinných alkaloidů do běžné výuky na osmiletých gymnáziích nebo odpovídajících ročnících základních škol a středních škol. Cílem diplomové práce je poskytnout informace o významných rostlinných alkaloidech, začlenění této problematiky v kurikulárních dokumentech a jsou zde specifikovány vybrané metody výuky. Tyto metody byly prakticky ověřeny na Gymnáziu Karla Čapka, Dobříš, a to pomocí autorských návrhů ve vyučovací hodině, projektové výuce a laboratorním cvičení. Z hlediska přínosu pro žáky bylo ověřeno, že výuku rostlinných alkaloidů v organizačních formách - projektová výuka a laboratorní cvičení - lze provést efektivněji než v běžné vyučovací hodině. Klíčová slova: rostlinné alkaloidy, vyučovací metody, vyučovací hodina, projektová výuka, laboratorní cvičení, biologie, chemie
RTL-SDR a jeho aplikace ve výuce bezdrátových komunikací
Dubina, Tomáš ; Polák, Ladislav (oponent) ; Miloš, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím donglu RTL-SDR ve výuce bezdrátových komunikací. První část pojednává o funkci SDR a popisuje vlastnosti RTL-SDR. Druhá část se věnuje komunikačnímu řetězci a digitálním modulacím. V poslední části je popsán vytvořený matematický model komunikačního systému a koncepce laboratorních úloh. V příloze je uvedena jedna demonstrační úloha vhodná pro výuku, včetně řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.